LA NOSTRA VIDA D'AULA

viernes, 21 de enero de 2022

Comptem el plàstic, Filomeno ens visita i gaudim d’un espectacle de ballet

 Apreciades famílies! Aquesta setmana hem

Comptat quant de dies hem portat plàstic i ens hem ajudat de les regletes per després fer la representació sobre el paper. 







A més a més a la fi hem rebut la visita d’en filomeno i ens ha deixat un nou repte

Us deixem la transcripció de la conversa: 
1a part destapada 

Que pot ser? 
  • tortuga (Laila) 
  • ARbre (Vera, Teo)
  • girafa (Mia)
  • sargantana (Melissa) 
  • Os (Nil) 
  • Tardor (solaiman, carlos) 
  • Mur (Azalia,  hugo, Clàudia) 
  • Mur de pedra (David .o)
  • L’hivern (Ane) 
2a part destapada 

  • Pou (Laila) 
  • Tortuga (Hugo) 
  • Pou de pedres (David.s)
  • Bosque de monstruos (liam) 
  • Boca (teo) 
3a part 

  • Árbol, como si tuviese un tronco (claudia) 
  • Como un pájaro (David. S)
  • Un esquelet (pol) 
  • Un germen (Azalia) 
  • Un sapo encima de un árbol (David. O) 
  • Una varita (Hugo) 
  • Raíces de La Paz. La Paz es la calma (Liam) 
  • Una mariposa (Laila) 
  • Un submarino (David. S) 
Quadre destapat 

  • Un peix sirena (melissa) 
  • Peix de dientes afilados (Nil) 
  • Un peix (teo, Carlos) 
  • Un pollo (pol) 
  • Un dragón (Laila) 
  • Un lago (David.O) 
  • Planta azul (mia) 
  • Un tiburón (Hugo) 
  • Una ballena sirena (Liam) 
  • Un peix lluna (ane) 
On pot estar aquest peix?
  • A la Lava d’un volcà (melissa) 
  • En un árbol colgado (Claudia) 
  • En un lago que es un volcán y en un barco (Teo) 
  • En un sitio que se está muriendo, porque tiene una parte muy rara (liam) 
  • En el agua (Hugo) 
  • En la selva (solaiman) 
I que penseu que està fent? 
  • Comiendo porque tiene la boca abierta (mia) 
  • Cazando (david. S) 
  • Cogiendo algo para comer (liam) 
Què penseu que volen dir aquestes taques? 
  • Son agujeros (Laila) 
  • Para que pueda vivir y pueda respirar  (mia) 
  • Le han mordido (Carlos) 
  • Porque creo que estaba cazando (liam) 
  • Agujeros de lava (Melissa) 
  • Son huesos (Telma) 
  • Ha anat a caçar i li han fet mal  (ane) 
  • Porque se ha arañado con una rama (David.s) 
De qui pot ser el quadre? 
  • La senyora bibllioteca (Azalia) 
  • Filomeno (Telma) 
  • Picasso (Melissa) 
  • Kandinsky (Ane) 
  • Un pintor que vive muy lejos de aquí (liam) 
  • El barruguet (mia) 
  • Un pintor de segunda clase  que va a aprender a pintar (David.s) 
  • Todos los pintores del mundo (David.o) 
Quin títol li posarieu? 
  • Pez heroico (liam) 
  • Pez de lava (Telma) 
  • El pez volcán (Melissa, Ane) 
  • El pez hielo (mia) 
  • Pikatchu (David.o) 
  • Pez mariposa (vera) 
  • Pez arcoíris (Azalia) 
  • Pez hueso (Pol) 
Qui ha pintat l’obra penseu que és una dona o un home? 
  • Una dona perquè els colors són de senyora (melissa) 
  • No, todos tienen su color preferido y pueden escoger el que quieran (Telma)
Presentem a na romaní…  d’on pot ser? 
  • De la nieve (mia) 
  • De Ibiza (Azalia) 
  • De china (Melissa) 
  • Formentera (David.s) 
  • América (solaiman) 
  • África (liam) 
  • Málaga (Telma) 
  • Barcelona (vera) 
  • Puerto real (David.O) 


Després de presentar a na romaní, l’autora del quadre i descobrir que aquesta li agrada improvitzar hem fet un joc d’endevinar en què es podrien convertir unes taques de pintura. 




Després hem fet les nostres pròpies taques…  






Hem compartit en gran grup en que es podrien convertir les nostres taques potenciant la nostra imaginació. 
I ha sortit això! 















A més a més, hem fet una avaluació figuro analògica: 
-la bombeta simbolitza que hem après 
  • Que las manchas son figuras y que también pueden ser dibujos (Pol) 
  • Que las manchas pueden ser mundos (mia) 
  • La imaginación (Pol) 
-les tissores que canviarem de la sessió 
  • No estar tant de temps parlant (pol) 
  • Que pintar SEA mas largo (liam) 
  • No vull canviar res (ane) 
-el ferrament, amb quines coses em quedaria de la sessió i m’agradaria repetir. 
  • Pintar!! (Telma) 
  • Hablar (Clàudia) 



Per Altra banda també hem gaudit de l’actuació de ballet de n’ane i na melissa i hem de dir que ens va encantar i que al final ens vàrem animar a ballar quasi totes les sargantanes! 














Bon cap de setmana 





1 comentario:

  1. Molt xulo! Gràcies! I quines ballarines tenim a la classe! 👏👏👏🥰

    ResponderEliminar